Maaltijdsalade met rucola, champignons en feta

Even een lekkere maaltijdsalade met een bite. Heerlijk voor zowel lunch als diner. Rucola is een super gezonde bladgroente bomvol met vitaminen, waaronder vitamine K, -A, -C en B11.
Ook mineralen zoals ijzer, calcium, mangaan en magnesium zijn volop aanwezig. Rucola bevat zeer weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen. Vergilius (een dichter uit de Romeinse tijd) schreef zelfs dat rucola een lustopwekkende werking zou hebben.

Ingrediënten:

– 200 gram rucola
– 1 tomaat
– 6 champignons
– handje gemengde noten (ongebrand & ongezouten)
– 20 gram feta
– bosje peterselie
– ½ citroen

Was de groenten en snijd de tomaat in partjes. Snijd de champignons in plakjes en bak deze in eventueel een heel klein beetje hete olijf- of kokosolie mooi bruin. Snijd de feta in blokjes. Doe de sla op een bord en pers het citroensap uit over de sla. Leg de tomaat, noten, feta en champignons erop en bestrooi nog met wat fijngesneden peterselie.

Enjoy!

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.