VDH dieet afvallen tijdens kerst

Afvallen tijdens de kerst met het VDH dieet

Het is bijna kerst. En dat houdt in: Heel veel eten. De meeste mensen komen tijdens de kerst dan ook vaak aan in gewicht. Soms wel tot een paar kilo in slechts 2 dagen. Toch hoeft dat helemaal niet dankzij het vdh dieet. 

Ik ben geen fan van diëten, ook niet van het vdh dieet als algemeen dieet om af te vallen, maar ik weet zeker dat het je wel de kerstdagen door kan helpen zonder kilo’s aan te komen.

 

Het VDH dieet

Wat is het vdh dieet? Het is heel simpel. VDH staat voor Vreet De Helft. Oké, het klinkt wat bot, maar het bestaat echt en het heet ook echt zo. Tijdens dit dieet eet je alles wat je normaal gesproken ook eet, maar dan daarvan de helft. In het dagelijks leven vind ik dit geen goed idee. Niet iedereen met overgewicht eet daadwerkelijk teveel. Sterker nog, veel mensen met overgewicht hebben een ondervoed lichaam. Dit komt omdat ze vaak de verkeerde voeding eten en te weinig gezonde voedingsstoffen binnen krijgen. Als je dan ook nog eens de helft zou eten van wat je normaal eet, ontstaat er de kans dat je drastische tekorten op loopt met alle gevolgen van dien.

Een overgroot deel van de bevolking heeft sowieso al een zwaar tekort aan bepaalde vitaminen en mineralen, ook hele slanke mensen. Denk aan vitamine B12 en vitamine D. Ook magnesium, jodium en selenium zijn tekorten die bij heel veel mensen voor allerlei kwaaltjes zorgen. Het is als je wilt afvallen dus beter om voldoende gezonde voeding te eten en meer te bewegen, dan jezelf uit te hongeren.

 

Waarom het VDH dieet voor jou kan werken met kerst

Waarom dan toch het vdh dieet met kerst vraag je je dan af. Nou, tijdens de kerst eten we gemiddeld tot 2 keer zoveel als op een normale dag. Denk aan een lekker kerstontbijt of -brunch met kerststol en lekkere broodjes. Taart bij de koffie, pasteitjes, nootjes en toastjes bij de borrel en dan het kerstdiner met ijs na. Dan nog een kerstkransje bij de koffie en je hebt binnen de kortste keren de ruim 4000 calorieën aangetikt. En dat zijn er veel!

Dus stel je voor dat je van al die heerlijke versnaperingen de helft zou nemen van wat je normaal zou nemen. Dus 1 croissantje als ontbijt met 1/2 stukje kerststol, een half puntje taart bij de koffie, 2 toastjes i.p.v 4, 1 pasteitje i.p.v 2, 2 glaasjes wijn en niet de hele fles enzovoorts enzovoorts. Dan geniet je dus van alles wat je aangeboden wordt, maar bespaar je wel de helft van de calorieën. Geen streng dieet, wel genieten van de kerst en de bijbehorende lekkernijen, want genieten met de kerst hoort erbij! Simpel toch?

 

Eet de helft en….

Daarnaast kan je bijvoorbeeld ook zorgen dat je lekker blijft bewegen. Haal bijvoorbeeld een lekkere frisse neus door een stevige boswandeling te maken met het hele gezin. Je zit immers met zulke dagen toch de hele dag binnen. Met een uur flink doorstappen verbrand je tot 160 kcal per uur en je bent er even lekker uit.

Is het vdh dieet ook iets voor jou? Dan wens ik je heel veel succes! En eet je je liever helemaal te pletter tijdens de feestdagen en wil je daarna heel graag afvallen? Vanaf 8 januari is de praktijk weer geopend en voor die tijd kan je altijd een afspraak maken voor een intakegesprek 😉

 

Fijne kerstdagen!

 

PS: Gezonde en lekkere kerstrecepten zonder teveel calorieën? Zie deze heerlijke kerstmenu’s:  kerstmenu 1kerstmenu 2kerstmenu 3, kerstmenu 2019

Write a comment

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.