Avocado toast met kurkuma-ei

Avocado toast met kurkuma-ei

 

Het is een misvatting dat brood eten alleen maar slecht voor je is en je daardoor niet zou kunnen afvallen. Wel is het belangrijk het juiste brood te eten met het juiste beleg. Kies daarom het liefst voor spelt- of volkoren-desembrood (dus zonder gist) van een echte bakker. Hierdoor weet je zeker dat je goed brood eet zonder al die nare toevoegingen zoals in supermarktbrood. 

Brood, en ook volkorenbrood doet de suikerspiegel stijgen. Dit kan je voorkomen door brood te eten met gezonde vetten. Deze vetten zorgen ervoor dat de koolhydraten (suikers) minder snel opgenomen worden in het bloed. Avocado is een zeer goede bron van gezonde vetten.

Kies daarbij een eiwitbron, in dit geval een biologisch ei, en je hebt een volwaardig en supergezond broodje dat vult. De citroen door de avocado zorgt ervoor dat de avocado niet zo snel bruin kleurt en geeft je nog een beetje vitamine C.

Kurkuma Longa in combinatie met zwarte peper is zeer gezond door zijn o.a. ontstekingsremmende werking. De zwarte peper zorgt voor een goede opname van kurkuma. Meer over de bijzondere gezondheidsvoordelen van kurkuma lees je in dit blog. 

 

Toat met avocado en kurkuma ei

 

Avocado toast met kurkuma-ei

Ingrediënten voor 1 broodje:

1 spelt-desemboterham

1 biologisch ei

1/4 rijpe avocado

1 klein scheutje verse citroen

Snuf kurkuma Longa

Zwarte peper & zout

 

Zo maak je het:

Kook het ei gaar, prak de avocado, mix met een snufje peper, zout en kurkuma en rooster de boterham.

Besmeer de boterham met de avocado en top af met het gepelde ei. Bestrooi evt. nog met wat extra kurkuma, zout en peper.

Enjoy!

Write a comment

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.