Elisa’s Slank Tip: Eet niet teveel fruit

Elisa's Slank tip

Eet niet teveel fruit als je wilt afvallen

Als je wilt afvallen kan het eten van teveel fruit je enorm tegen werken. Ook fruit bevat namelijk veel suikers. De richtlijn kun je het beste kunt aanhouden is dat je dagelijks niet meer dan 25 gram fructose binnenkrijgt. Dit is inclusief fructose uit andere (bewerkte) voedingsmiddelen zoals koek, snoep of bewerkt vlees. Als je diabetes hebt, een verhoogde bloeddruk hebt, een te hoog cholesterolgehalte of verhoogde urinezuur waarden hebt (wat een aanwijzing is dat je veel te veel fructose in je lichaam hebt) kun je zelfs beter niet meer dan 15 gram fructose per dag eten.

Wie 2 stuks fruit per dag eet kan er vanuit gaan dat je nooit boven je dagelijkse fructose limiet komt. Kies als je voor fruit kiest het liefst voor rood fruit zoals: frambozen, bramen, bessen enz. Pas op met mango en watermeloen, want hierin zit heel erg veel suiker.

Write a comment

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.