Healthy & skinny pizza

Er zijn heel veel varianten van een healthy pizza. Bijvoorbeeld de bloemkool-pizzabodem van Magioni. Toch heb ik een lekkerder recept met minder calorieën. Namelijk een pizza van Libanees brood. Dit is een soort platbrood dat dunner is dan een pitabrood, maar dikker dan een wrap. Ik vind het heerlijk en je kunt er zoveel mee maken, waaronder deze pizza. 1 Libanees brood bevat ongeveer 120 tot 160 kcal. een heel stuk minder dan een normale pizzabodem die al gauw minimaal 550 kcal bevat. Dit Libanese brood is o.a. te koop bij AH.  

 

Ingrediënten voor 2 pizza’s 

2 Libanese broden

olijfolie

theelepel knoflookpoeder

2 flinke el tomatensaus

handje gesneden champignons

ui (in ringen gesneden)

kappertjes (uitgelekt)

artisjokken (uit pot uitgelekt)

2 handjes rucola of  verse basilicum

Parmezaanse kaas

Italiaanse kruiden/peper/zout

 

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Leg de broden op een met bakpapier beklede ovenplaat.

Verdeel 2 el tomatensaus over de pizzabodems.

Verdeel de ui, kappertjes, champignons en artisjokken over de pizza’s.

Smeer met een kwastje wat olijfolie over de rand van de pizza en bestrooi met knoflookpoeder.

Strooi naar smaak nog wat Parmezaanse kaas, Italiaanse kruiden, peper en zout over de pizza en bak af in ongeveer 12 minuten.

Strooi nog wat rucola of verse basilicum over de pizza’s als deze klaar zijn en ready is je healthy, skinny en verrukkelijke pizza!

 

Enjoy!

 

Meer gezonde recepten en informatie over gezond afvallen vind je hier. 

Write a comment

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.