Sla je ontbijt niet over

Elisa's Slank tip

 

Sla je ontbijt niet over

 

Ontbijten is belangrijk. Het zorgt ervoor dat je lichaam opgang komt. Uit onderzoek blijkt dat mensen die ontbijten vaker een gezond gewicht hebben dan mensen die niet ontbijten. Een gezond ontbijt geeft je lichaam belangrijke energie die je nodig hebt om de dag goed te beginnen. Hierdoor ben je alerter en productiever.

Wanneer je de dag start met een gezond ontbijt ben je verzadigd. Hierdoor voorkom je een hongergevoel later in de ochtend, waardoor je veel minder snel grijpt naar snoep of een ongezonde snack. Heb je geen tijd om elke ochtend een ontbijt klaar te maken? Zorg dan dat je je ontbijt de avond van te voren even klaarmaakt voor onderweg of eet het als je op je werk bent.

 

Voorbeelden van een gezond en voedzaam ontbijt:

  • Een bakje magere kwark met een handje gemengde noten, pitten en/of zaden en een theelepeltje honing voor de smaak. Wil je dit ontbijt meenemen? Doe dan alle ingrediĆ«nten dan in een weckpotje en vergeet je lepel niet. šŸ˜‰

 

  • Een groene smoothie van bijvoorbeeld 200 ml kokoswater of ongezoete amandelmelk, een halve banaan, Ā¼ avocado, een hand spinazie en 1 kiwi. In een afsluitbare beker kan je deze smoothie makkelijk meenemen voor onderweg.

 

  • Overnight oats. 35 gram havermout, handje (bevroren) frambozen, 125 ml amandelmelk 1 eetlepel magere kwark en optioneel een snuf kaneel. Doe alle ingrediĆ«nten in een weckpotje en roer door elkaar. Maak dit ontbijt de avond van te voren klaar en bewaar in de koelkast.

 

  • Een omelet van 2 eieren met evt. een handje spinazie en 15 gram geitenkaas of geraspte 30+ kaas erdoor.

Write a comment

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.