Verantwoorde appelbeignets

Verantwoorde appelbeignets

Verantwoorde appelbeignets

 

Al een hele tijd was ik opzoek naar een recept voor verantwoorde appelbeignets. Ik ben er namelijk gek op. Ook buiten eind december. En hier is’ie dan! Dit is een recept dat je prima als tussendoortje kunt eten of een keer als lunch. Als lunch is dit recept voor 2 personen.

Het verantwoorde aspect in dit recept is het weglaten van tafelsuiker, melk en wit tarwebloem. De appels zijn al zoet genoeg van zichzelf om er een lekker hapje van te maken, water bevat 0 calorieën versus melk die per 200 ml 130 kcal bevat. En de witte tarwebloem, die aardig leeg is aan gezonde voedingsstoffen heb ik vervangen door gezonder biologische speltbloem. Je kunt ook volkorenmeel gebruiken of boekweitmeel.

De kokosolie zorgt voor gezonde vetten die we nodig hebben voor o.a. een goedwerkende brein en het goed opnemen van voedingsstoffen. Mits de de kokosolie biologisch, koud geperst en het liefst niet ontgeurd is uit glazen pot.

 

Zijn appels gezond?

Appels zijn enorm gezond en laag in calorieën. Ze kunnen zelfs helpen bij het afvallen, omdat ze vol vezels zitten en zo snel een verzadigd gevoel geven. De kaneel die ook in dit recept  zit zorgt ook voor een stabielere suikerspiegel.

Ook kunnen appels je uithoudingsvermogen vergroten door het stofje quercetine. Dit stofje zorgt ervoor dat er meer zuurstof naar je longen gaat en daardoor je uithoudingsvermogen erop vooruit gaat.

 

Verantwoorde appelbeignets 2

 

Verantwoorde appelbeignets

Ingrediënten

100 gr speltbloem

200 ml water

3 appels (Granny Smith)

1 ei

Snuf zout

Snuf kaneel

Kokosolie

 

Zo maak je het:

Doe alle ingrediënten in een kom en mix tot een glad beslag.

Schil de appels, boor het klokhuis eruit met een appelboor en snijd in plakken.

Doe de kokosolie in de pan.

Haal de appelringen door het beslag en bak aan beide kanten goudbruin.

Bestrooi evt. nog met wat *Sukrin poedersuiker en doe er evt. ter garnering nog wat rood fuit en muntblaadjes bij.

 

*Sukrin poedersuiker bevat geen calorieën en is tot zo ver een suikervervanger die niet schadelijk is voor de gezondheid.

 

 

Write a comment

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.