Elisa’s Slank Tip: Verlaag je koolhydraat inname

Elisa's Slank tip

Verlaag je koolhydraat inname

 

Koolhydraten zitten onder andere in: brood, rijst, pasta en aardappelen. Deze voorzien je lichaam van energie in de vorm van glucose. De glucose zorgt er voor dat je bloedsuikerspiegel uit balans raakt. Dit zorgt ervoor dat je al snel na een maaltijd weer honger krijgt. Ook zorgt een te grote koolhydraat consumptie voor meer vetopslag. De koolhydraten die je niet direct kunt verbranden slaat je lichaam op als energiereserve in de vorm van vet. Als je regelmatig veel koolhydraten eet en niet voldoende beweegt komt je lichaam nooit toe aan het verbranden van die energiereserves (vet dus). Je gaat juist alleen maar meer vet opslaan waardoor je steeds dikker wordt.

Om afvallen te bevorderen kun je dus het beste zo min mogelijk snelle koolhydraten eten, en als je ze dan toch eet kun je ze het beste altijd combineren met eiwitten en gezonde vetten. Hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel stabieler.

Write a comment

Gratis voedingsschema gratis dieetschema

Wil jij nu beginnen met gezond afvallen?

Dan heb ik iets heel waardevols voor je. Namelijk een gratis proefweek voedingsschema waarmee je tot wel 3 kilo per week kunt afvallen!

Vul je gegevens hieronder in en download het gratis proefweek voedingsschema!

Bedankt! Je ontvangt het voedingsschema in je inbox.